Harley richt zich op vrouwen

Harley-Davidson heeft heel wat fanatieke fans die totaal geen kritiek over hun geliefde Harley willen horen. Concurrenten van Harley-Davidson hebben pogingen gedaan om net als Harley-Davidson hun motoren dit specifieke geluid te geven, waar zij niet echt in zijn geslaagd. De niet-fans zeggen dat Harley-Davidsons een matig ontwikkelde motorfiets is, dat ze een tekort aan vermogen hebben, soms prestaties te wensen over laten en dat de wendbaarheid ook niet al te geweldig is. Ondanks al deze kritiek weet het bedrijf haast twintig jaar op rij haar omzet en winst te laten stijgen. Harley-Davidson is als enige grote Amerikaanse motorfabrikant overgebleven.
Nu komen ze met een ander strategisch plan. Bij het merk Harley-Davidson wordt vaak aan oude mannen gedacht. Harley-Davidson gaat zich echter meer focussen op de vrouw!Model Marisa Miller was lange tijd een fotomodel voor lingeriemerk Victoria Secret. Tegenwoordig werkt ze voor Harley-Davidson. Zeker niet om ruige oudere mannen, de traditionele doelgroep, te verleiden. Maar ze wordt ingezet om andere vrouwen te laten zien hoe leuk motorrijden is. Ze wil daarmee zeggen, dat als zij het kan, alle vrouwen het kunnen. Marisa Miller is op dit moment een onderdeel van een plan van Harley-Davidson om meer motoren aan vrouwen te verkopen.
Sinds 2007 zijn de motorverkopen in de VS met 41 procent ingezakt; die van Harley-Davidson kelderden met 37 procent. Harley-Davidson heeft nu het marketingbudget verdubbeld.
Veel Harley-Davidson dealers houden nu een paar keer per jaar een besloten avond, waar alleen vrouwen mogen komen. Ze zien nu dat zo’n reusachtig zware motor wel goed controleerbaar is en dat motorrijden echt niet zo gevaarlijk is als sommigen denken.
Harley-Davidson past ook z’n modellen aan op de vrouw. Een op de vijf verkochte motoren is nu de Sportster, een lichter, goedkoper model. Ook speciaal gericht voor de vrouw lanceerde de fabriek het model ‘SuperLow’. Een model dat 75 kilo lichter is dan de gemiddelde bigtwin en dankzij een extreem lage zit, gemakkelijk te rijden is.
Het hele plan heeft ook goede resultaten opgeleverd: vijftien jaar geleden was maar 2 procent van de Harley-kopers een vrouw en tegenwoordig is dat gestegen naar 12 procent.

 

Klik hier voor een eerder bericht over Marisa Miller.

 

 

 

Advertenties

Over Bikermaniac

Heb het altijd te druk. Waar is de tijd! Life is too serious, make fun!
Dit bericht werd geplaatst in Babes, Motor, Reclame en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Harley richt zich op vrouwen

  1. Pingback: Marisa Miller | Bikermaniac's Blog

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s