1 april grap

Al een jaar heb ik zitten broeden op een goede 1 april grap voor mijn blog. Het leek me een leuk idee jullie allemaal voor de gek te houden. Sorry!
Ongeveer een half jaar gelden zag ik enkele foto’s van opvouwbaar kunststof rugzakje speciaal voor motorijders. “Hé, daar kan ik wat mee”, dacht ik. Spontaan kreeg ik het volgende idee.
Zo’n rugzakje is perfect te combineren met een airbag voor motorrijders. Bij een val of ongeluk zou uit de rugzak een airbag tevoorschijn komen die de motorrijder beschermt aan de rugzijde. Motorrijders belanden immers vaak op hun rug. Zware letsels aan ruggenwerf, heupen en schouders komen daarbij vaak voor. In mijn gedachte werkte ik het ontwerp helemaal uit. De airbag zou geactiveerd worden door plotselinge verandering van richting en aangestuurd worden door een GPS –ontvanger die de rijsnelheid meet. De airbag moet immers niet spontaan uitklappen als de rijder de rugzak in de hoek smijt als hij is afgestapt. Met foto’s zou ik mijn uitvinding ondersteunen. Iedereen zou geloven dat dit een ‘geniaal’ idee was en geen 1 april grap. Toch?
Nu nog even het verhaal uitwerken en precies op 1 april op mijn blog zetten. Ik wilde echter goed beslagen ten ijs komen en ging eerst even googlelen naar airbags voor motorrijders. Wat blijkt? Mijn ‘lumineuze’ idee bestond al lang. Vele andere ‘uitvinders’ hebben zich ook bezig gehouden met airbags voor motorrijders. Airbags bestaan in allerlei vormen en soorten. Er zijn opblaasbare jassen, airbags in rugzakken, speciale body harnassen met luchtkussens enz.
Nou, daar ging mijn 1 april grap, maar volgend jaar probeer ik jullie zeker weer voor de gek te houden!

Over Bikermaniac

Heb het altijd te druk. Waar is de tijd! Life is too serious, make fun!
Dit bericht werd geplaatst in Motor, Verkeer en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie