Superbus vs trike

Onlangs las ik in de Metro het volgende bericht:

Superbus mag eindelijk de weg op. Minister Schultz van Haegen en oud astronaut Wubbo Ockels hebben het nummerbord op de voor- en achterkant bevestigd. De Superbus mag nu officieel op de openbare weg rijden.
23 passagiers en een chauffeur kunnen er in de bus. Een ritje kost hetzelfde als een tweedeklas treinkaartje. Het eerste traject komt tussen Heerenveen en Groningen. Wanneer, is onbekend. Op een speciale rijbaan op de snelweg haalt de Superbus 210 km per uur.”

Wat een onzin, denk ik dan. In Nederland zal die Superbus NOOIT maar dan ook NOOIT 210 km per uur rijden. In Nederland zijn er geen speciale rijstroken of wegen waar dit kan. Die zullen er ook nooit komen, omdat een speciaal traject tientallen en eerder honderden miljoenen euro’s kost en dat geld is er simpelweg niet.

Wat heeft dit met motoren te maken, zal je je afvragen. Nou, het volgende dus.
In 2006 bouwde Stephen McGill (VS) een trike – De Anaconda- met een lengte van 5,94 meter die plaats bood aan 10 mensen en ook nog eens op de openbare weg mocht. Het is (was) de langste driewieler en behaalde het Guinness World Records Book. Natuurlijk werd de trike aangedreven door Harley motoren. De trike heeft 2 EVO motorblokken, zoals je op de foto ziet. Lange ketting, denk ik dan!

 

PS, Girls not included.

Advertenties

Over Bikermaniac

Heb het altijd te druk. Waar is de tijd! Life is too serious, make fun!
Dit bericht werd geplaatst in Motor, Reizen, Verkeer en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s